
Met meer dan 756 miljoen leden is LinekedIn een vruchtbare bodem voor bedrijven die vooral op het gebied van business to business (B2B) willen communiceren. In tegenstelling tot Facebook, dat gericht is op een meer traditionele doelgroep (B2C). Maar welke inhoud is het meest effectief en relevant? Ook al is het belangrijk de vormen te variëren, toch zijn er tendensen waar te nemen.
Om deze trends te illustreren, voerde Social Insider een onderzoek uit bij niet minder dan 39.465 publicaties van 2.624 merk accounts over één jaar (van maart 2020 tot maart 2021), met de volgende verdeling
- Rekeningen met minder dan 5.000 abonnees : 962
- Rekeningen tussen 5.000 en 10.000 abonnees: 475
- Rekeningen tussen 10.000 en 50.000 abonnees: 682
- Rekeningen tussen 50.000 en 100.000 abonnees: 186
- Accounts met meer dan 100.000 abonnees : 319
- Afbeeldingen en video's krijgen meer engagement
Over het algemeen zijn berichten niet de inhoud die het meeste engagement genereert, dus hoe meer abonnees een account heeft, hoe lager het engagement. Rekeningen met minder dan 5K, 5K/10K en 10K/+ moeten zich richten op visuele inhoud en de 10K/50K en 50K/100K rekeningen op video-inhoud.
- Het merendeel van de afbeeldingen en artikelen zijn gepubliceerd
Natuurlijk, afbeeldingen zijn een must op het platform (49.21%). Ondanks de lagere engagement rate worden artikelen in grotere aantallen gepubliceerd (38.76%) en komt video op de laatste plaats met 12% gepubliceerde inhoud.
- Visuele inhoud krijgt meer "likes
Hier zien we het tegenovergestelde effect van engagement, hoe meer volgers hoe meer likes, wat logisch is. Over het algemeen genereren foto's en video's de meeste 'likes', maar in de range 50K/100K, dit zijn de artikelen die het meest effectief zijn (na de video).
- Video's moedigen gebruikers aan commentaar te geven
Als een account minder dan 10.000 volgers heeft, zou het beter zijn om te focussen op op de beelden als u meer commentaren en dus uitwisselingen met gebruikers wilt krijgen, aan de andere kant, als een account meer dan 10K abonnees heeft, zou u eerder focus op video. De artikelen leveren weinig commentaar op...
- Afbeeldingen en video's krijgen de beste printprijzen
Voor kleine accounts zullen afbeeldingen het meest relevant zijn om de meeste mensen te bereiken en video's voor grote accounts. We kunnen zien dat voor accounts met minder dan 5K abonnees, de effectiviteit van afbeeldingen onbetwistbaar is!
- Artikelen genereren meer betrokkenheid per impressie
Deze metriek komt overeen met het aantal interacties per weergave van een publicatie.
Vroeger werd vastgesteld dat artikels niet het beste medium voor interactie waren, maar voor kleine accounts zijn ze, als het op engagement per impressie aankomt, het meest effectief, net als de 10K/50K en 50K/100K banden. Voor accounts met tussen de 5K en 10K volgers, is het video en voor de 100K+ is het afbeeldingen.